Atatürk olmasaydı ne olurdu? (Yeni)

Published by

on

Atatürk olmasaydı ne olurdu? (Yeni)

*

ataturk-olmasaydi-halimiz-ne-olurdu-yavuz-bahadiroglu-atatc3bcrk-yavuz-bahadiroglu-m-kemal-atatc3bcrk-olmasaydi-ne-olurdu-atatc3bcrk-olmasaydi-adin-yorgo-olurdu-m-kemal-olmasaydi-ne-olur

***

Evvela şunu ifade edelim ki, ‘Atatürk olmasaydı olmazdık’ sözü, Türk milletine yapılan, tarihte eşi benzeri görülmemiş büyük bir hakarettir. Bu milletin istiklalini bir adama maletmek kimsenin haddine değildir. Nitekim bu millet M. Kemal’in Samsun’a çıkmasından çok evvel işgal kuvvetlerine karşı mücadeleye başlamıştı.[1]

Peki Atatürk olmasaydı ne olurdu?

Atatürk olmasaydı işgalcileri 2 buçuk yılda değil, daha erken defedecektik. Sonra ise yaptığı gereksiz devrimler olmayacaktı.

Mesela Atatürk olmasaydı Alevilerin dergahları kapatılmayacak ve geleneklerine darbe vurulmayacaktı.[2]

Atatürk olmasaydı 27 yıllık tek parti rejimi yerine Osmanlı meclisinde geçmişte de olduğu gibi her görüşten insanı temsil eden partiler bulunacaktı. Ve bu sayede bugün entellektüel seviyemiz bu kadar düşük olmayacaktı.[3]

Atatürk olmasaydı devrimlerin yol açtığı derin yaralardan dolayı devlet-millet çatışması yaşanmayacak ve enerjimizi yaklaşık bir asırdır birbirimizle uğraşarak heba etmeyecektik.

Atatürk olmasaydı eski yazı ve dilimizi muhafaza edecek ve geçmişinden kopuk, tarihinden bihaber şuursuz aşağılık kompleksli nesiller yerine, eğitim ve kültür seviyesi ve özgüveni yüksek, ne istediğini bilen şahsiyetli nesiller yetişecekti.

Atatürk olmasaydı din dersleri yasaklanmayacak ve böylece dini ilimlerden mahrum kalan insanlar FETÖ gibi din bezirganlarının kucağına düşmeyecekti. Şia ve benzer kökü dışarıda olan yabancı ideolojilerin elemanı olmayacaktı.[4]

Atatürk olmasaydı -kemalistlere göre- “suçu” sadece kürt olarak doğmak olan müslüman kardeşlerimiz ‘ne mutlu türküm diyeceksin’ tarzındaki dayatmalara maruz kalıp emperyalistlerin taşeronluğunu yapan PKK’ya militan olmayacaktı.

Atatürk olmasaydı cami ve medreselerimiz yıkılmayacak ve dini bütün ahlaklı nesiller yetişecek ve suç oranları bu kadar yüksek olmayacaktı.[5]

Atatürk olmasaydı tekke, zaviye ve dergahlarımız kapatılmayacaktı. Böylece en ufak zorluklarda bile bunalıma giren nesiller yerine maneviyatı sağlam ve bütün zorlukları büyük bir olgunluk ve tevekkülle karşılayan nesiller yetişecekti.

Atatürk olmasaydı halifelik kaldırılmayacak ve biz Hilafet merkezi olarak yeri ve zamanı geldiğinde yüz milyonlarca müslümanı harekete geçirip emperyalistlerin zulmüne mani olabilecektik.[6]

Atatürk olmasaydı ülkemizde kemalist-antikemalist, gerici-ilerici gibi derin kamplaşmalar olmayacaktı.

Atatürk olmasaydı insanlar sistemli bir şekilde dinsizleştirilmeyecek ve maneviyatlarında meydana gelen boşluğu fıtrat icabı doldurabilmek için Atatürk’ü putlaştırmayacaktı.[7]

Atatürk olmasaydı binlerce Atatürk heykellerine harcanan paralarla okul, hastane, üniversite ve fabrikalar yapılacaktı.

Bu liste böyle uzar gider…

.

**********

.

KAYNAKLAR:

.

[1] Milli Mücadele M. Kemal’den evvel başladı, tafsilat için bakınız;

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/11/19/milli-mucadeleyi-m-kemal-ataturk-baslatti-yalani/

[2] M. Kemal ile Alevilik hakkındaki yazılarımız için bakınız;

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2016/07/23/cumhuriyet-aleviligi-yasakladi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2013/03/11/ataturk-ve-aleviler/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2017/06/27/ataturk-hz-aliyi-tenkid-etti/

[3] Osmanlı devletinde partiler vardı, M. Kemal yasakladı. Tafsilat için bakınız;

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/08/06/cok-partili-sisteme-m-kemal-ataturk-ile-gecildi-yalani-tek-parti-rejimi-chp/

[4] M. Kemal din derslerini yasakladı:

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/06/14/m-kemal-ataturk-din-derslerini-ve-imam-hatipleri-kaldirmadi-yalani/

Fetö üzerinden Ehl-i Sünnet cemaatlere saldıranlara cevap:

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2016/09/03/15-temmuz-saldirisinin-2-dalgasi-algi-bombalari/

[5] Kemalizmin din düşmanlığı:

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/04/29/kemal-ataturkun-eseri-kuran-ve-ezanin-yasaklanmasi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2013/02/13/islamla-yonetilen-osmanli-ile-kafirlerin-hukumleriyle-yonetilen-kemalist-cumhuriyet-arasindaki-fark/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2015/02/15/ozgecan-aslanin-katiline-nasil-bir-ceza-verilecek/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2018/07/04/laikligi-savunup-idama-karsi-cikanlara-bir-sual/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2014/08/22/belgelerle-kemalistlerin-islam-dusmanligi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2018/06/03/belgelerle-kemalistlerin-islam-dusmanligi-2/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2017/11/26/m-kemal-ataturk-devrinde-devlet-gorevlileri-namaz-kilamiyordu/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2013/04/14/chpli-icisleri-bakani-sukru-kaya-din-bitmistir/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2013/07/01/ataturk-ortunmeye-karsi-degil-miydi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2014/06/22/chpnin-din-dusmanligi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2014/10/18/kemalist-rejimin-gercekleri-anlatan-hocalari-susturma-tesebbusleri/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2015/02/08/iskilipli-atif-hoca-neden-idam-edildi-tum-iftiralara-cevaplar/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2016/02/04/ataturk-doneminde-satilan-ve-ahir-yapilan-camiler-sinan-meydana-cevap/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2014/04/21/gencligimiz-uzerine-oynanan-oyunlar/

Daha fazlası için sitemizde arama yapılabilir.

[6] Hilafetin kuvveti yoktu diyenlere cevap:

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/08/04/hilafetin-kuvveti-yok-muydu-halifeligin-kuvveti-nufuzu-yoktu-cihad-i-ekber-tesirsizdi-diyenlere-cevap/

[7] Dinsizleştirilen gençler maneviyatlarında meydana gelen boşluğu fıtrat icabı doldurabilmek için Atatürk’ü putlaştırdı:

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2015/03/08/ataturk-doneminde-okullarda-darwinizm-okutuluyordu/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2017/06/26/ataturke-tapmak/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2018/05/21/kemalistlerin-namus-ve-ahlak-anlayisi/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2017/08/16/atam-bombasi-atom-bombasindan-daha-tehlikelidir/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2013/04/03/kufurbaz-ve-bizi-anlamayan-kemalistlere/

https://belgelerlegercektarih.wordpress.com/2012/06/20/1256/

.

**********

.

Kadir Çandarlıoğlu

.

**********

.

Alıntılarda şu şekilde kaynak belirtiniz:

www.belgelerlegercektarih.com

*

70 responses to “Atatürk olmasaydı ne olurdu? (Yeni)”

  1. stdyom Avatar

    Başlığa bakarak kendi lehlerine bir konu olduğunu düşünüp de yazdıklarınızı okumalarını o kadar isterim ki şu Atatürkçülerin. O zaman belki Atatürklerinin bu ülkeye neler kazandırdıklarını daha iyi görürler. Gerçi gözlerine soksak da anlamamakta ısrar ederek, sevmek fiili altında ona olan ‘sevgilerini’ tapmaya devam etmek için kullanacaklar. Kalemine sağlık.

  2. Eski chpli Avatar
    Eski chpli

    BU YAZIYI BURAYA KOYAN KİŞİ AYIP EDİYORSUN: atatürk olmasaydı; fransızlar Ülkemizi işgal eder Ümmetin birliğini sağlayan Hilafeti kaldırır, yerine laikliği getirirdi. Ardından yüzyıllardır kullandığımız alfabeyi değiştirip yerine latin alfabesini koyarlardı. İngilizler çarşafı ve fesi yasaklar yerine kendi kültürleri olan şapkayı giyme zorunluluğu koyarlardı.İtalyanlar hicri takvimi kaldırıp yerine miladi takvimi getirir, Mübarek Cuma günü olan resmi tatilimizi hristiyan geleneğinde olduğu gibi pazar gününe aldırırlardı.Ardından hepsi Dinimizi Tarihimizi öğrenmeyelim diye ne kadar Alim Ulema varsa hepsini astırırlardı. Neyseki Mustafa Kemall geldi de bunların hiçbiri olmadı.

    1. İsimsiz Avatar
      İsimsiz

      Bunların hiç biri olmadı demişsin fakat yazdıklarının bir çoğu gerçekleşti şuan laik bı devletiz Latin alfabesini kullanıyoruz şapka kullanıyoruz takvim de aynı şekilde buradan anlamalısın

      1. DOKTOR RIZA NUR Avatar
        DOKTOR RIZA NUR

        @İsimsiz

        Adam ironi yapıyor yahu 😀
        Kanun yüzünden konuşamasa da derdini böyle anlatıyor.
        Mizah dünyada yasaklanamayan ender şeylerden biridir.

  3. Can Avatar
    Can

    Site hayırlı olsun üstadım.

  4. Sahir Avatar
    Sahir

    Yanlış’ın var adımız Agop olurdu. Yunanlılar şeriatı kaldırır yerine İsviçre medeni kanunu gibi bir sürü batı kanunlarını dikte ederdi. Şapka kanunu çıkarır, giymeyenleri de asardı.

  5. Sinan Avatar
    Sinan

    Kaleminize sağlık güzel bir yazı olmuş olmasaydı yerine keşke olmasaydı daha iyi olurdu biz de bazen düşünürken aklımızda çeşitli senaryolar geçiririz şöyle olsaydı böyle olurdu diye .bizi bu fantastik düşüncelere sebep verenler utansın maalesef ki geçmişe baktığımız zaman olmasaydı şöyle olurdu böyle olurdu diye bir şey zaten olmaz olmuş ve bitmiş bir mesele biz sadece temenni ediyoruz ama şu da var tabiki bu şahsın politikaları bizi çok derinden sarstı bize lokal travmalar yaşattı yaşatıyor ve bize bu tip hayaller kurdurmaya sebebiyet veriyor ne yazık ki. Böyle büyük bir medeniyete yapılmayacak şeyler yapıldı geçmişte. ben hayal kurmuyorum yaşanmış şeyler üzerine fakat içime de sindiremiyorum nasıl olur da o dönemin insanları kurmak istedikleri düzeni başlarına yıkamadılar suspus oldular nasıl içine sindirdiler diyorum aslında burada da eksik düşünüyorum çünkü milleti o zamanlar şimdiki gibi organize edecek aygıtlar yoktu maalesef. Hayal kurmayım diyorum fakat dayanamadım aklıma gelmişken ben de şu pencereden yola çıkarak şöyle olsaydı böyle olurdu diyeyim: o yıllarda savaş bittikten sonra iletişim olanakları kuvvetli olsaydı yani ülkede ne oluyor bitiyor milletin haberi olsaydı bu şahıs devrimleri falan yapamazdı açık söyleyim hiçbir şey yapamazlardı insanlar sokaklara çıkar kıyameti koparırdı ve millet karşısında hiçbir güç duramazdı ne demek istediğimi anladınız umarım

  6. Amq cahilleri Avatar
    Amq cahilleri

    Amq cahil pezevenkleri evet Atatürk olmasaydı bugün ananız sizi kimden yaptıgını hatırlayamayacaktı .ALLAH HEPİNİZİN BELASINI VERSİN.

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      Amq cahilleri isimli yorumcuya…
      .
      Herkesi kendi anan babanla karistirma cocugum. Böyle ezik olma. Bizim ecdadimiz cephelerdeydi. Babanin, dedenin eli armut mu topluyordu? Yoksa bunu meslek mi edinmislerdi? Kemalist egitim sistemi, sömürgelestirilmis ülkelerin insanlarinda olan asagilik kompleksini sana iyi asilamis. Senin bir Türk olman mümkün degil. Bir Türk asla böyle düsünmez, düsünemez. Sen ya bu sekilde sömürgelestirilmissin, ya da muhtemelen rum veya yahudisin. Bizim tekrar uyanip dirilmemizi, ayaga kalkmamizi kendi acinizdan bir tehlike gören, tekrar dünyaya adaletle hükmedip sizin zulümlerinize mani olan bir gidisati, m. kemali öne sürerek engellemek istiyorsunuz. Bunun baska izahi yok.

    2. Sahir Avatar
      Sahir

      Şuraya o kadar yazı yazan, kaynak gösteren adam cahil, sen ve senin gibi hiç bir ilmi cevap vermeyenler cahil değil öyle mi? Ben Maraşlıyım. Maraş 12 Şubat 1920’de düşman işgalinden kurtuldu hemde bir tane askeri yardım almadan. Cahiliz ama hatırlatayım o zaman TBMM açılmamıştı ve düzenli ordu kurulmamıştı. Bu millet Moğol zulmünü bile gördü ama teslim olmadı, yeniden bir devlet kurdu.Hiç bir zaman sizin attığınız iffetsizlik gibi bir iftiraya maruz kalmadı. Kıçıkırık Yunanlılar mı bizi esir edecekti? Hemde 400 yıl bir vali ile yönettiğim millet. Mustafa Kemal Paşa ve avanesi ise onları 2,5 yılda zor attı.Bana bak çocuk ergenlikten yeni çıkmış bebe olduğun belli, aklın aşağıdan yukarı çıkarken bir yerlerde takılmış kalmış. Bu meseleler sana ağır gelir kaldıramaz altında kalırsın. Hazır havalar henüz sıcakken ya git sahilde kumda bir tarafınla oyna ya da gir Instagram’a, Facebook’a fındık kır.

  7. Canan güngör Avatar
    Canan güngör

    Katıksız vatan haini orusssdpu evladısınız

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      Canan güngör, ilmi cevap ver. Batumu ruslara ben mi sattim ki vatan haini oluyorum?

    2. Sahir Avatar
      Sahir

      Allah’a şükür ne hainiz ne de nesepsiz.Sizin öfkeniz;bize zorla sevdirilmeye çalışılan, türetilmiş kahramanlara itaat etmememiz ve onları sevmememizden ötürü.Arkadaşlar hakkın tecellisi için uğraşıyor. M.Kamal azılı bir İslam düşmanıdır bunda sizin gibi gafiller hariç aklı başında dinsizler bile hemfikirdir.Tarafınızı seçin ya İman ya küfür. Ya hak ya batıl.Eğer gayemiz hak yolu olmasa salak mıyız biz ki ülkenin her tarafında heykeli olan, cebimizde taşıdığımız para da bile resmi olan( gerçi yüzünü görmemek için alışverişi karttan yapıyorum ya neyse? hatta kanunla bile korunan kahramana? karşı olalım. Zaten bir siz akıllısınız. Ağzı çok temiz hanımefendi. Gidin kumda oynayın.

      1. Eski chpli Avatar
        Eski chpli

        Canan güngör senin çocukların ile ilgili bi sorununmu var. Burada insanlar bilgiye belgeye göre konuşuyorlar. Bende eskiden senin gibi biriydim küfür hakaret cahillerin başvurduğu tercih. Akla mantığa gitsene. Ben artık önyargılarımı bıraktım bi defa en başta Müslüman olduğumu ve ona göre yaşamam gerektiğini anladım. Uzatmadan sana şunu sorayım bu ülkede atanı koruma kanunu var. Senin atana karşı yazan Kitapları toplayan, yazanları tutuklayan,küfür edenleri hapse atan bi kanun var. Kendine bi sorsana AHMAK bu site neden kapatılamıyor. ÇÜNKÜ BU BELGELERİN HEPSİ GERÇEK. Hakaret edeceğine belgeleri araştırmaya cesaretin yok. Çünkü elindeki ilahını KAYBEDECEKSİN. Eğer gerçekten MÜSLÜMANSAN önce seni yaratan ALLAH’ın emrine uy, kulun emrine değil.

      2. Kemal Koyunsev Avatar

        bu sayfayı düzenliyenleri tebrik ediyorum güzel cevaplar

  8. Canan güngör Avatar
    Canan güngör

    Şuan erdoğanın halka ne kadar faydası varsa osmanlı dediğin aşiretinde o kadar faydası var özgürlük bir yerlerinemi giriyor oruspunun evladı götün yiyorsa erdoğanı tarikatları hırsızlıgı yolsuzluğu yalanı dolanı yazda t.c seni ayakda alkışlasun şerefsiz olmaya harcadığız enerjiyi şerefli olmaya harcayın atama kurban olun bu vatan haram olsun kan kusun

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      @Canan güngör. Ah canim nasil da sinirlenmis. Mevzu Erdogan degil ki… Ister faydasi olsun, ister olmasin. Neticede halk seciyor. Demekki faydasini görüyor ki seciyor. O beni alakadar etmez. Fakat senin atani halk secmemisti. Kendisi basa gecti ve bütün partileri kapatti. Bu mu senin bahsettigin özgürlük? Milletvekillerini bile kendisi seciyordu. Bu mu senin bahsettigin özgürlük? Milli Mücadele’nin önde gelen ismi Kazim Karabekir pasanin hatiratini yaktiriyor. Bu mu senin bahsettigin özgürlük? Bu millete zorla gavurun sapkasini giydiriyor. Bu mu bahsettigin özgürlük? Din derslerini yasakliyor. Allahu Ekber demeyi yasakliyor, hacca gitmeyi yasakliyor, kendi aleyhine yazan gazeteleri kapatiyor… Bu mu özgürlük? Sen m. kemali ne kadar taniyorsun ki onun özgürlük getirdigini iddia edebiliyorsun?

      M. kemalin sahip oldugu yetkiler, Osmanli padisahlarinda bile yoktu. Hirsizlik derken, dikkat et. Senin atan, cocukken tarlada karga kovalarken, Osmanliyi yiktiktan sonra türkiyenin en zengin iki kisisinden biri oldu. Nasil oldu? Hic sorguladin mi? Iste sen böyle birine istedigin kadar kurban ol, biz olmayiz.

    2. Eski chpli Avatar
      Eski chpli

      Canan Güngör anlaşıldı sende şu kocası 7 dakkada 1kg domuz eti yiyen Canan gillerdensin. Hayatım boyunca içinde bizzat yaşadım. Bütün kemalistler eee bizde Müslümanız atamız hatipti Meclisi açarken Kur-an okuttu Balıkesir hutbesine bak. Gibi içi boş 2-3 tane argüman.1925ten öncesi eylemleri ve söylemleri ile 1925 sonrasını kıyaslayın. Manevi kızı afet inan denen namussuzla beraber yazdığı MEDENİ KANUN Kitabını okuyun. Evet kendimizi kandırdık. Çocukluğumuzdan itibaren ailede okulda beyinlerimize bir ilah gibi kazındı. Resmi tarih eşi benzeri görülmemiş bir kahraman, lider, kurtarıcı göstermişti.Evlendiği kadın latife hanım bile boşandı. Gerekçe neydi. Eşi anılarını yazdı oda yasaklandı. Noluyoruz bi durun diyen olmadı.Anılarında ne vardı da yasaklandı.Kemalizm Türklere Müslüman olanlara özellikle bir dayatmadır.aslında ön yargılarını bırakıp sorgulayarak bir yerlere varmaya çalışsalar neler görecekler neler.Ben anladığımda herşey daha net ortaya çıkmaya başladı.

    3. fsm Avatar
      fsm

      canan güngör kudur

      1. Sefer Avatar
        Sefer

        Yazıklar olsun hepiniz nankörsünüz. Adam özgürlüğü getirdi diye düşman olmuşsunuz. Size illa zorla bişey yaptırmak lazım. Mustafa Kemal Atatürk olmasaydı dinimizi doğru şekilde öğrenemeyecektik din düşmanı diyorsunuzda imam hatipleri açan, Kur’an-ı Kerim’ in Türkçe mealini yazdırdı. Sizin diliniz arapça gibi davranıyorsunuz adam alfabenizi latin alfabesi yaptı diye resmi dilinizi Türkçe yaptı diye rahatsız oluyorsunuz

      2. belgelerlegercektarih Avatar

        @sefer adli yorumcuya…

        M. Kemal özgürlük getirmedi bir kere. Kur’an ve Ezan-i Muhammedi’yi yasakladi. Buna hakki yok. Insanlarin nasil bir baslik takacagina karisti, fesi sarigi yasakladi, bunun özgürlük oldugunu savunmuyorsun herhalde. Katilirsin katilmazsin, begenirsin begenmezsin ama insanlarin sarik veya fes takmasina karisamazsin, eger karisiyorsan buna özgürlük denmez. Bunun adi malumdur… Gazeteleri yasakladi. Müzik zevkimize bile karisip Alaturka müzigi yasakladi ve alafranga müzigi dayatti. Müslümanlarin, kendi inancina göre, yani Kur’an ve Sünnet’e göre yargilanmalarini yasakladi. Hacca gitmek yasakti. Din dersleri yasakti. Din derslerinin yasak oldugu bir ülkede, insanlar dinini nasil dogru ögrenebilir, söyler misin?

        M. Kemal imam hatipleri acmis fakat daha sonra bütün kuvveti eline alinca kapatmistir. Tarihe parcaci yaklasirsaniz, önünü arkasini görmezden gelirseniz sizi böyle aldatirlar, kusura bakmayin.

        Kur’an-i Kerim’in Türkce mealini züppelere yaptirmak istiyordu,buna Kazim Karabekir karsi cikti ve tefsirinin yapilmasini ve bunun ilim adamlarina yaptirilmasini talep ve israr etti. M. Kemal’e ragmen ilim adami olan Elmalili Hamdi Yazir’a tefsir yazdirildi. Resmi dilimiz zaten Türkceydi zaten. Ayrica latin alfabesi getirdi diye neden sevinelim? Biz latin kültürü ve medeniyetine mi aidiz?

        Yukarida yazdiklarimin belgelerini ve kaynaklarini görmek icin asagidaki linklere tiklayabilirsin:

        M. Kemal Atatürk Din derslerini ve Imam Hatipleri kaldırmadı yalanı

        Kemalist rejimin hakim olduğu Türkiye’de Hacca gitmek yasaktı

        Kemal Atatürk’ün eseri: Kuran ve Ezan’ın yasaklanması

        M. Kemal Atatürk’ün Yasakladığı, Kapattığı Gazeteler, Basın Sansürü

        M. Kemal Atatürk’ün Şapka Zulmü ve Istiklal Mahkemesi’nde asılan alimler, hocalar

        Istiklal Mahkemeleri

      3. Sefer Avatar
        Sefer

        Ezanı yasakladığına dair kanıt verirmisin admin. Ayrıca sen arap kültürü yaşamayı mı istiyorsun arap hemen komşumuz gidebilirsin. Ayrıca osmanlı zamanında biz osmanlıca konuşurduk. Bu dil arapça ve Farsça karışımı bir dildir. Alfabe olarak arap alfabesi kullanıyorduk batıyla uyumlu olsun diye latin alfabesi kullanmaya başladık ayrıca nedir bu Atatürk düşmanlığınız yaaa sevmiyorsanız saygı duyun sırf Atatürk düşmanlığı için açılmış bu site

      4. belgelerlegercektarih Avatar

        @sefer adli yorumcuya,

        Türkler ve Araplar ayni dinin mensuplaridir, dolayisiyla dinimizi yasamak icin Arabistan’a gitmeye lüzum yok. Eger sen dinimizden memnun degilsen ve laiklik istiyorsan, seni laikligin anavatani fransaya ugurlayabiliriz, mesele degil. Osmanlica mi konusurduk? Allah Allah… Öyle bir dil yok ki. Osmanli Türkce konusurdu. Arap ve farscadan kelime almamiz bu dili Türkce olmaktan cikarmaz. Ingilizcede bile binlerce arap menseli kelime var, ama ingilizcedir o.

        Batiyla neden uyumlu oluyoruz? Ayni dinden miyiz? Ayni kültürden miyiz? Bu herifler bizi yok etmek icin ülkemizi isgal etmedi mi? Size göre m. kemal olmasaydi analariniza tecavüz etmeyecek miydi? Bizi yok etmek isteyenlerle namusumuza göz dikenlerle neden uyumlu olmak istiyoruz? Bu kadar aciz sahsiyetsiz olunur mu? Arapca kelimeleri aliriz, cünkü kutsal Kitabimiz Arapcadir. Bugünki devlet de yükselen ülke oldugu icin Cin Halk Cumhuriyetinin alfabesini alsin o zaman. Biz firildak miyiz ki neresi ilerlerse orayla uyumlu bir alfabe secelim? Biz kendi dinimizin diliyle ilerleyemez miyiz? Biz aptal miyiz?

        M. Kemal Türk milletine saygi duydu mu? “Fatihlerin arkasindan giden millet serserilik etmistir” diyen ben degilim. Milli mücadelede yunanlilar icin “sapkali gavurlar geliyor” diyen bir millete o sapkayi zorla giydirmek bu millete saygi duymak midir, yoksa onurunu ayaklar altina almak midir? Ama bunlari düsünemezsin, cünkü beyniniz kemalist egitimle yikanmis. Ona aykiri hicbir sey düsünemezsiniz.

        Ezan-i Muhammedi’nin yasaklandigina dair belge ve kaynaklar icin bu makalelere bakabilirsin:

        Kemal Atatürk’ün eseri: Kuran ve Ezan’ın yasaklanması

        Ezan’ı aslından M. Kemal Atatürk uzaklaştırmadı yalanı

        Atatürk’ün yasakladığı Ezan-ı Muhammedi’yi Adnan Menderes serbest bıraktı

      5. Sefer Avatar
        Sefer

        Benim dediğim Bambaşka birşey ben arap kültürü diyorum siz dine bağlıyorsunuz bende Elhamdülillah Müslümanım ve dinden rahatsız değilim. Dinimizi yaşayalım bir sıkıntı yok ama arap seviciliğine lüzum yok

      6. belgelerlegercektarih Avatar

        @sefer adli yorumcuya…

        Iste o Arap kültürü dediginiz sey Islam’dir. Bunu cok partili hayata gecmeden evvel acik acik söylüyorlardi, fakat cok partili hayata gecilince, halkin oylarina muhtac olunca Arap kültürü demeye basladilar. Sizde bu oyuna geldiniz maalesef. Dinimizi yasamayi M. Kemal engelledi. Arap kültüründen kastin Islamiyet olduguna dair belge:

        Arap Kültürü Ne Demek? Dinde Reform’un Amacı Nedir?

      7. Sefer Avatar
        Sefer

        Sen beni yanlış anladın admin benim dediğim arap alfabesi istiyorsan arapça konuşmak istiyorsan gündelik hayatında gidebilirsin arap ülkesine demek istedim

      8. belgelerlegercektarih Avatar

        @sefer adli yorumcuya…

        Sen daha meseleye vakif degilsin maalesef. Hissi bir cevap veriyorsun. Arap alfabesi baska, Arapca konusmak baskadir. Biz Osmanli’da da Türkce konusuyorduk, dilimiz Türkceydi fakat Türkceyi arap alfabesiyle yaziyorduk. Bizim kutsal Kitabimiz Arapca olduguna göre Türkce’yi Arap alfabesiyle yazmakta bir beis yok. Ama sen Türkceyi latin alfabesiyle yazmayi savunuyorsan latin ülkelerine git. Arapca hic olmazsa bizim dinimizin kitabinin indirildigi dildir. Dolayisiyla latin alfabesinden bize daha cok yakindir. Eger sen uzak olani seciyorsan, bir latin ülkesine gitmen lazim.

    4. ismail Avatar
      ismail

      canan biliyormusun 1993 yılında türkiye yahudileri çifte vatandaşlık bahanesiyle israilde askerlik yapabilme hakkını kazandılar. çoğu gidip orada askerlik yapıyor ve istedikleri gibi filistinli müslümanı öldürüp geri dönebiliyorlar. hatta türkiyeyle israil savaşmış olsa bizden gidenler oradan bizede kurşun sıkabilme zevkini tadacaklar. böyle bişey yapamazlar diyenlere balkanlarda 1. dünya savaşında kimi sabetaycı subaylar bizim askerleri bilerek düşmanlara kırdırdılar. 1923te yunanistandan anadoluya göçedenlerin 3te birinden çok fazlası 200000e yakın insan sabetaycıydı. ülkenin bütün kadroları ve zenginlikleri onlara peşkeş çekildi. öteyandan neden israile askeri anlamda böyle bir kıyak yapılır sence. israil keemalizmle kan kardeş olduğu için olabilirmi. yada m.kemalin sayesinde ordunun bütün üst kademelerini yahudi kökenli sabetaycı generaller ele geçirdiği ve 1920lerden 2008e kadar ülkedeki bütün hükümetleri aslına onlar yönettiği için olmasın.

  9. Gerçekler Okuyarak Öğrenilir, Dinleyerek Değil! Avatar
    Gerçekler Okuyarak Öğrenilir, Dinleyerek Değil!

    Bak ilimle yazıyorum sayın yalancı domuz!
    YALAN : Evvela şunu ifade edelim ki, ‘Atatürk olmasaydı olmazdık’ sözü, Türk milletine yapılan, tarihte eşi benzeri görülmemiş büyük bir hakarettir. Bu milletin istiklalini bir adama maletmek kimsenin haddine değildir. Nitekim bu millet M. Kemal’in Samsun’a çıkmasından çok evvel işgal kuvvetlerine karşı mücadeleye başlamıştı.[1]
    GERÇEK : Hasan Tahsin, İzmir Yunanlılar tarafından işgal edildiğinde ilk kurşunu atar ve süngülerle şehit edilirken senin padişahın neredeydi? İstanbul 4 sene haçlıların işgali altındayken senin padişahın ne yapıyordu? Yazalım belki okursun; İzmir’in işgali sırasındaki ve sonrasındaki bu Yunan “vahşetinin” sorumlularından biri de tartışmasız Padişah Vahdettin’dir. Önceleri İzmir’in Yunanlılarca işgal edilmeyeceğini düşünen, daha sonra, İzmir’in işgal edileceğine ilişkin güçlü işaretlere karşın herhangi bir önlem almayan ve son olarak da İzmir’i İngilizler işgal ederse bölgede İngilizlere karşı herhangi bir direniş meydana gelmesin diye direnişe geçebilecek asker ve sivil yetkileri görevden alan Padişah Vahdettin, Yunan vahşetine zemin hazırlamıştır. Onun aymazlığı, İngilizciliği ve korkaklığı yüzünden iki gün içinde 2000’den fazla Türk Yunanlılarca katledilmiş, kadınların ırzına geçilmiş ve dahası İzmir’de hiçbir direnişle karşılaşmayan Yunan ordusu büyük bir cesaretle Anadolu içlerine kadar girmiştir.

    Peki Atatürk olmasaydı ne olurdu?

    YALAN : Atatürk olmasaydı işgalcileri 2 buçuk yılda değil, daha erken defedecektik. Sonra ise yaptığı gereksiz devrimler olmayacaktı.
    GERÇEK : İstanbul’dan 4 yılda neden çıkaramadı halife padişahınız İngilizleri yalancı köpek!

    YALAN : Atatürk olmasaydı 27 yıllık tek parti rejimi yerine Osmanlı meclisinde geçmişte de olduğu gibi her görüşten insanı temsil eden partiler bulunacaktı. Ve bu sayede bugün entellektüel seviyemiz bu kadar düşük olmayacaktı.
    GERÇEK : Son Osmanlı Mebusan Meclisinde 69 müslüman ve 46 hristiyan bulunuyordu. Ne kadar da seviyormuşsunuz haçlıların sizi yönetmesini!

    YALAN : Atatürk olmasaydı devrimlerin yol açtığı derin yaralardan dolayı devlet-millet çatışması yaşanmayacak ve enerjimizi yaklaşık bir asırdır birbirimizle uğraşarak heba etmeyecektik.
    GERÇEK : Osmanlı yüzlerce kez isyanlarla mücadele etmiştir.
    YALAN : Atatürk olmasaydı eski yazı ve dilimizi muhafaza edecek ve geçmişinden kopuk, tarihinden bihaber şuursuz aşağılık kompleksli nesiller yerine, eğitim ve kültür seviyesi ve özgüveni yüksek, ne istediğini bilen şahsiyetli nesiller yetişecekti.
    GERÇEK : Avrupa’da modern anlamdaki ilk matbaa’nın tarihi 1430. Osmanlı’da basılan ilk kitabın tarihi ise 1729. Yani matbaa Osmanlı’ya 299 yıl geç geliyor. İki yüz doksan dokuz yıl! Yani Avrupa 3 asır boyunca, bak dikkat, 300 yıl, üç koca yüzyıl, kitap basarken, Osmanlı’da en güçlü olduğu dönemde dahi hiçbir hareket yok.

    YALAN : Atatürk olmasaydı din dersleri yasaklanmayacak ve böylece dini ilimlerden mahrum kalan insanlar FETÖ gibi din bezirganlarının kucağına düşmeyecekti. Şia ve benzer kökü dışarıda olan yabancı ideolojilerin elemanı olmayacaktı.
    GERÇEK : Cematte eğitim olmaz. Eğitim devlet kontrolünde olur. Devletin görevini cemate verdiğin zaman dün FETÖ çıkar yarın METÖ çıkar. Yüzlerce cematiin binlerce eğitim yurdu var? Hangisi hangi bilimi, hangi teknolojiyi üretti?

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      Gercekler okuyarak ögrenilir dinleyerek degil isimli yorumcuya:

      Bizim su sözümüze: “Atatürk olmasaydı işgalcileri 2 buçuk yılda değil, daha erken defedecektik. Sonra ise yaptığı gereksiz devrimler olmayacaktı.”

      söyle cevap vermissin:

      “Hasan Tahsin, İzmir Yunanlılar tarafından işgal edildiğinde ilk kurşunu atar ve süngülerle şehit edilirken senin padişahın neredeydi? İstanbul 4 sene haçlıların işgali altındayken senin padişahın ne yapıyordu? İstanbul’dan 4 yılda neden çıkaramadı halife padişahınız İngilizleri yalancı köpek!”

      Bu hezeyaninin cevabi budur:

      Ingilizlerin Istanbul’dan cikmasi icin baris anlasmasi imzalanmasi gerekiyordu. Batililarin dayattigi sevri Padisah kabul etmedi. Esasen böyle bir teklif sunacaklarini bildigi icin M. Kemal’i anadoluya gönderdi ki, batiyla pazarlik yapabilsin. Fakat M. kemal kendisine ihanet etmistir. Milli mücadelenin hedefi misaki milli idi. Bu misak, hainlikle itham edilen Osmanli meclisinde bile kabul edilmistir. M. kemal ise Milli mücadelenin basina gectikten sonra rus, italyan, fransiz ve hatta ingilizlerden istihbarat, silah ve cephane yardimi almis ve yunani ancak bu sekilde yenebilmistir. Fakat bogazlardan ileriye gitmemistir. Ingilizlerin istegi ile Ordumuzu durdurmus ve onlarla lozanda masaya oturmustur. Halbuki az evvel de belirttigimiz üzere hedefimiz misaki milli idi. Iste eger m. kemal padisaha ihanet etmeseydi, bu millet Padisahin da destegi ile hakkini alacakti. Istanbuldan düsmani cikarmasi icin orduyu m. kemale baglamis, fakat m. kemal ihanet etmistir. Hal böyleyken neden istanbuldan cikarmadi diye avazi ciktigi kadar bagirmak, cehalet degilse hiyanettir. Hasan Tahsin ilk milli mücadeleyi baslatan kisi degildir. Onun izmir isgalinde bir rol üstlendigi anlatilir. Halbuki Milli Mücadele Dörtyol’da (Adana), 19 Aralik 1918’de Ömer Hoca Oglu Mehmet Cavus (Mehmed Kara) isimli zat tarafindan baslatilmistir. Yani Mondros mütarekenamesinden takriben 50 gün sonra. O tarihte senin atan Istanbulda bakan olmak icin calismalar yapiyor, kah italyan isgalci sforza ile, kah ingiliz Rahip Frew ile, veya ingiliz istihbarat subayi bennet ile gizli görüsmeler yapiyordu. Yani “is” ariyordu.

      Padisahin izmirin isgaline seyirci kaldigina dair iftiralari kaale bile almiyorum. Hain ile edilen Ali Kemal bile bunu “acikca” degil, “el altindan” yapmalari gerektigini ifade etmisti.

      Belgeler burda:

      M. Kemal Atatürk’ün Ingiliz Istihbaratı ile gizli ilişkisi deşifre oldu

      Milli Mücadele’yi M. Kemal Atatürk başlattı yalanı

      M. Kemal’i Anadolu’ya Padişah gönderdi!

      Padişah Vahdettin Sevr’i imzaladı yalanı – Sevr Projedir

      Atatürk olmasaydı halk düşmana karşı savaşmayacaktı yalanı (Izmir’in Işgali)

      ******

      Bizim su sözümüze: “Atatürk olmasaydı Alevilerin dergahları kapatılmayacak ve geleneklerine darbe vurulmayacaktı.”

      su cevabi vermissin:

      “Osmanlı’da askerlikten muaf olan kesimlerden birisi de medrese âlimleri ve öğrencileriydi.”

      Dergahlarin medreseyle ne alakasi var? Böyle cehalet olabilir mi? Iste kemalist egitimle kafana sokulan ezberleri konuyla alakasiz oldugu halde böyle kusmussun. Halbuki alakasi yok.

      Madem öyle, tamam kabul medrese konusunu ele alalim. Medreselilerin askerlikten muaf tutulmasina icerlemen yanlistir. Zira Tevbe Suresinin 122’inci ayetinde ilim tahsil edenlerin hepsinin savasa katilmamalari gerektigi yazar:

      “Bununla beraber müminlerin hepsinin birden topyekün savaşa katılmaları uygun değildir. Her kabileden bir kısım insanlar da din ilimlerinde derinleşmeli ve kabileleri savaştan dönüp gelince onları uyarmalıdır ki, böylece Allah’ın azabından sakınırlar.”

      Sayet bu izinden dolayi istismarlar olmussa, bunun caresi medreseleri kapatmak degildir, islah etmektir. Nitekim II. Mesrutiyette medreseler islah edilmisti. Bu yüzden Balkan savaslari sirasinda Istanbuldaki medreseler tatile girmis ve talebeler de gönüllü olarak savasa yazilmislardir.
      Kaynak mi? Buyur: 6.11.1912 tarihli Tanin gazetesi.
      Bu isler öyle ezberlerle, atip tutmayla olmaz.

      ******

      Biz söyle demistik: “Atatürk olmasaydı 27 yıllık tek parti rejimi yerine Osmanlı meclisinde geçmişte de olduğu gibi her görüşten insanı temsil eden partiler bulunacaktı. Ve bu sayede bugün entellektüel seviyemiz bu kadar düşük olmayacaktı.”

      Buna cevap olarak söyle yazmissin:

      “Son Osmanlı Mebusan Meclisinde 69 müslüman ve 46 hristiyan bulunuyordu. Ne kadar da seviyormuşsunuz haçlıların sizi yönetmesini!”

      Kaynak verdigin altinti yaptigin haber portalinda ise söyle yaziyor:

      “1877 Şubatında ülke çapında genel seçimlerin yapılmasından sonra oluşturulan Meclis-i Umumi 19 Mart 1877’de açıldı.Mecliste 69 müslim ve 46 gayrımüslim mebus vardı.”

      Yani 1877’deki meclisi son meclis zannediyorsun. Daha okudugunu anlamiyorsun. Buna ragmen cehaletine bakmadan burada ahkam kesiyorsun. Bu meclis, birinci mesrutiyetten sonra olusmus ve 93 harbi sebebiyle Sultan II. Abdülhamid tarafindan dagitilmistir. Halbuki biz ikinci mesrutiyetten sonraki dönemi kastediyoruz. Insan anca bu kadar cahil olabilir. Bu hususta kaynak olarak verdigimiz yaziyi bile okumamissin. Iste sizler, okumazsiniz, ne ezberletilirse onu ciyaklarsiniz. Öyle ki, kitabi gectim, bir haber portalindaki köse yazisini dahi okuyup anlamaktan acizsiniz.

      Bu husustaki belgeler icin bakiniz;

      Çok Partili Sisteme M. Kemal Atatürk ile geçildi yalanı – Tek Parti Rejimi CHP

      ******

      Bizim su sözümüze: “Atatürk olmasaydı devrimlerin yol açtığı derin yaralardan dolayı devlet-millet çatışması yaşanmayacak ve enerjimizi yaklaşık bir asırdır birbirimizle uğraşarak heba etmeyecektik.”

      söyle cevap vermissin:

      “Osmanlı yüzlerce kez isyanlarla mücadele etmiştir.”

      Bunlar halkin cogunluguna hitap etmeyen bir grubun, cetenin, mahfilin isyanlariydi. Halbuki biz, kemalist rejimin dogrudan halki terörize etmek suretiyle devlet-millet catismasi meydana getirdigini söylüyoruz. Tipki Kur’an ve Ezan-i Muhammedi’yi okumayi yasaklamasi, zorla sapka giydirmeye calismasi, medrese ve tekkelerin kapatilmasi gibi halkin mesru haklarini elinden almasini kastediyoruz.

      Belgeler burda: https://belgelerlegercektarih.com/2012/04/29/kemal-ataturkun-eseri-kuran-ve-ezanin-yasaklanmasi/

      ******

      Bizim su sözümüze: “Atatürk olmasaydı eski yazı ve dilimizi muhafaza edecek ve geçmişinden kopuk, tarihinden bihaber şuursuz aşağılık kompleksli nesiller yerine, eğitim ve kültür seviyesi ve özgüveni yüksek, ne istediğini bilen şahsiyetli nesiller yetişecekti.”

      söyle cevap vermissin:

      “Avrupa’da modern anlamdaki ilk matbaa’nın tarihi 1430. Osmanlı’da basılan ilk kitabın tarihi ise 1729. Yani matbaa Osmanlı’ya 299 yıl geç geliyor. İki yüz doksan dokuz yıl! Yani Avrupa 3 asır boyunca, bak dikkat, 300 yıl, üç koca yüzyıl, kitap basarken, Osmanlı’da en güçlü olduğu dönemde dahi hiçbir hareket yok.”

      Kafaya bak, yine kemalist egitimin ezberlettigi bir yalan. Matbaa Osmanliya 300 yil degil, cikisinan birkac yil sonra gelmistir. Zaten Osmanlinin matbaaya ihtiyaci yoktu. Bunu Ilber Ortayli bile söyler. Asagida verecegim linke tiklayarak bu husustaki beyanatini okuyup cehaletini giderebilirsin. Kaldi ki, bizim yazdigimiz hususla matbaanin ne alakasi var? Ama size bunu ezberlettiler ya, heybede sadece bu var ya, iste bu yüzden dergah-medrese kiyaslamasinda oldugu gibi alakasiz bir sekilde yine ezber okumussun.

      Ilber ortaylinin beyanati ve belgeler burda: https://belgelerlegercektarih.com/2012/08/31/matbaa-osmanliya-ne-zaman-geldi/

      ******

      Bizim su sözümüze: “Atatürk olmasaydı din dersleri yasaklanmayacak ve böylece dini ilimlerden mahrum kalan insanlar FETÖ gibi din bezirganlarının kucağına düşmeyecekti. Şia ve benzer kökü dışarıda olan yabancı ideolojilerin elemanı olmayacaktı.”

      söyle cevap vermissin:

      “Cematte eğitim olmaz. Eğitim devlet kontrolünde olur. Devletin görevini cemate verdiğin zaman dün FETÖ çıkar yarın METÖ çıkar. Yüzlerce cematiin binlerce eğitim yurdu var? Hangisi hangi bilimi, hangi teknolojiyi üretti?”

      Fesubhanallah. Yani acikcasi usandim ama yine de cevap vereyim… Egitim devlet kontrolünde olur diyorsun da, zaten devlet kendi vermesi gereken egitimi yasaklamis haberin yok. M. Kemali savunacagim diye yerin dibine batirmissin. M. Kemal din egitimini okullarda da yasaklamistir. Yukardaki ifadelerinde devlet din dersi vermelidir diyorsun. Fakat gördügün gibi m. kemal yasaklamis. Yani sana göre de Fetö’nün ortaya cikmasi m. kemal yüzündendir. Bu durumda atana da bir cift laf et de samimiyetini görelim. Kaldi ki yazida bununla alakali yazinin linkini vermistik. Demek okumamissin. Okumadigin halde, karsi tarafin iddialarini tezlerini görmedigin halde nasil cevap verebiliyorsun? Bu nasil bir cahil cesaretidir ya Rabbi? Okumadan cevap veriyorsun cünkü sana belletilen ezberler var. Alakasiz bir sekilde onlari dile getiriyorsun. Halbuki hepsi yalan. Bir de hangisi bilim teknoloji üretti diyor. Sanki dini cemaatlerin vazifesi bilim adami yetistirmekti. Fesbuhanallah. Ne günlere kaldik.

      Atanin din derslerini okullarda yasakladigina dair belgeler icin bakiniz;

      Matbaa Osmanlı’ya Ne Zaman Geldi?

      Kusura bakma, devam edemeyecegim, zira bizim yazilarimizi okumadan icgüdünle verdigin sözde cevaplarla vaktimizi heba edemeyiz.

  10. ismail Avatar
    ismail

    gerçekler okuyarak öğrenilir adıyla yazan yunana ilk kurşunu atan yahudi asıllı hasan tahsin değildi. müslüman türk birisiydi. kaç yunanı birden devirdi. 1980li yıllarda tarih dergisi yazdı bunu 2000lerde yalçın küçükte açıkladı. fakat ülkeyi gizli yahudilik kızıl kemalizm elegeçirdi. milyon müslüman şehit az. hiçbir önemiyoktur. bir yahudi öldümmü memleketin her tarafında putları dikilir. aslında kızıyorum kadir ağaya. hemde çok. sebebi korkak kalemle yazması.
    ulan sen beni salakmı zannediyon. gir osmanlıyı kim yıktı sayfasına gör neyin ne olduğunu. yunandan doluşanlar yunanla savaşır gibi yaparak bu topraklara kondu. kurtuluş ingiliz sayesinde osmanlıdan. 1935te niğdeden yunan yahudisini mebus yapıyor senin atan. hocaları darağacına götürürken yüksek okulları yahudi proflara teslim eden. ne zaman ağır bir tespit yapsam köpek sürüsü gibi başka sayfalara yoruma doluşuyorsunuz benim örtülsün diye.
    yunan izmire çıktığında padişah ne yapıyordu söyleyeyim. vatanı kaptırdık kemalci dönmelere halkın hazinesini bari soydurmayalım diye saraydan ayrılamıyordu.

  11. Blognotdefteri Avatar

    Sayın; @belgelerlegercektarih çok önemli bir vazifeyi ifa ediyorsunuz. Keşke tarih dersi anlatanlarda bu belgeleri okuyup tarihi gerçekliklerin hakkını verebilse. Bir tarih öğretmeni olarak tebrik ediyor, gayret ve çalışmalarınızın azimle devam etmesini diliyorum. Zira Türkiye’de bu tarz kaynak belgelerle son 100 yılı muamma olan Cumhuriyet Tarihimizi aydınlatan mecra sayısı oldukça az.
    Sayın;
    @Gerçekler Okuyarak Öğrenilir, Dinleyerek Değil!
    Sözde bilime ve bilimselciliğe önem veriyorsunuz. Lâkin kaynak belgelerle karşınıza çıkıldığı vakit tezlerin, paradigmaların arkasına saklanıyorsunuz. Lütfen kaynakları verilen içerikleri sitede tek tek okuyun. İtirazınız olan her yazı her belge ile ilgili açık münazara yapmaya hazırız.

  12. gul Avatar
    gul

    çok mantıklı bir yazı

  13. ismail Avatar
    ismail

    şöyle anlatayım kurtuluşmu var yoksa kukla yönetimmi daha iyi anlaşılsın. şimdi sabetaycılarda düşmanlara çalıştı diye ingiliz ve fransıza yenildik. gerçi alman paşalarda cephede bilerek az müslüman kıyımı yaptırmadı. neticede cihan harbinde yenildik. m.kemal filistinde orduyu sattı diyede iyice çöktük. geldiler ingilizi fransızı italyanı parselledi anadoluyu. yunanıda izmire m.kemalide onlara karşı kurtarıcı olsun diye anadoluya yolladılar. polatlıya kadar ilerledi yunan. sonra atıldı. büyük devletler öyle istediği için sonuç böyle oldu. yoksa m. kemal bir karış yer bile kurtaramazdı. peki ingiliz fransız italyan niye çekildi. simdi bu ülkeler çekilmese anadoluda kalsa devrimleri onlar yapmış olsa halk silahlanarak direnir. düşmanlar kıyım yapsalarda kendileride çok kayıp verir. yinede kabul ettiremezler gavur kanunlarını. o sebeple türk islam kimliği taşıyan dönme kızıl ve sabetaycı işbirlikçilerine verdiler memleketi. hemde lozanda islamı yıkma şartıyla. kemalizm yaptı bunu. devrimleride millete zorla dayadı. halk ne diye ayaklanamadı. çünkü karşısına ahmet mehmet ali veli dikilecek. komutanlar dönme olsa bile iç olaylarda iki taraftanda ölenler hep isllamdan olacak. gavurluk zevkten dörtköşe olacak. millet ayaklanamasın diye kemalizmi işlerinde taşeron olarak kullandılar. her şeytanlığı biliyor bunlar. işbirlikçi kuklalarında asla utanma yok. birileri sadece yarbay sonradan albay rütbesiyle milyon insanın savaştığı çanakkaledeki zaferleri kendine maletmiş hiç yüzü kızarmadan.

  14. ismail Avatar
    ismail

    kadir ağa benim size kızmam mecazendir. aleni ihanetleri kılıfına sokmuş kemalizm. siz bu kılıfı sadece delecek şekilde cevaplar yazıyorsunuz. o kılıfı birkerede paramparça edecek bilginiz varken yumuşak ifadelerle sadece delikler açmayı tercih ediyorsunuz. binbir yerdende delik açsanız kılıf duruyor. mümkünse aleni hayınlıklar daha açık dil ile. giriyor birileri kemalizmi savunmaya. bir yumrukta devirmek varken inceltilmiş cevaplarla yumruk gösterip kaçırma yolunu tercih ediyorsunuz.

  15. ismail Avatar
    ismail

    kadiir mıssıroğllu hocca bbeniim cinlere inannmadığımı düşünüyor olmalı. cinlerle cinci hocalarla ilgili bir sürü şeyy anlatıyor. cinler Kuranı Kerimde geçiyor inanmak zorundayız. ne olduğunu bilmek zorunda değiliz. bende anlatayım cinci hocaların marifetlerini.
    kişi kanser oluyor gizliden işlediği muhtemelen cinsel günahlarından sebep. gidiyor cinci hocaya. hoca anlıyor bunun durumunu. kaynanan sabunu okuyup büyüleyip içi su dolu kuyuya atmış. o sabun eridikce sende eriyecen ölüp gidecen diyor. kaynananın bir şeyden haberi yok. katil damgası yiyiyor.
    ablamın evinden vaktiyle tv çalındı. bakımcıya gitti. komşun çalmış yatağın altında duruyor diiyor hangi komşu söylemiyor. tvnin ederi kadar para verirsen söyler. ona verene kadar yeni tv alırım. büyücü yalan diyor. aynı dönemde gazeteci idim. adil y. adlı hırsız yakalandı. 100den fazla evden tv çalmış. bulunan 70 kadarı oldu. bulunamayanlar kaldı çalan oydu.
    gidiyorlar genç kız yada erkeğe kısmeti kapalı diye bakıtmaya. neden kapalı olur kısmet. evde kuduzdan beter bir deli vardır o çocuk o deliye muhtaçtır. bu konular açılınca o deli canavara döner. kısmeti kimin kapattığı çok açık. büyücüler milletin sıkıntılarını sömüren asalaklardır.
    ablam büyücü lafına çok bakar. şu sana büyü yaptı bu arkadan şöyle iş çeviriyor yalanlarıyla herkesle dargın ettiler ablamı. soygun teşkilatı bunlar.
    anlattık daha evvel hasta oluyor kişi şifa bulmaya büyücüye gidiyor. büyücü ateş yak dumanını içine çek düzeleceksin diyor hem parasını alıyor hem öldürmeye uğraşıyorlar.
    kadir hocanın anlattığı o gebzedeki kadın büyücü muhtemelen m.fenari köyündekiydi. dımdızlak geldi köye arabası kaç katlı evi oldu. adı soyguncuya çıktı taşındı köyden.
    büyücülüğü harut marut melekleri öğretti. büyü fitneciliktir. o ikiside meleklikten kovuldu.

  16. ismail Avatar
    ismail

    duyuyoruz kişi cinci hocalara muska yaptırmaya gidiyor kendisi için korunma duası yaptırmaya. muska yapılıyor. kişi sanıyorki muskada ayetel kürsi var. aslında sadece arapça yazılı reklam var. insanların bilgisizliği ile dalga geçiyorlar. demiştik kadın çocuğum olmuyor diye büyücüye gidiyor filanca komşundan peynir çal, öbüründen sucuk çal diyerek kaç yerden birden hırsızlık yaptırıyorlar yoksa çocuğu olmazmış. haysiyet cellatları. vaktiyle büyücü adamın birisi çocuğu olmayan kadını kendi kucağa düşürmeye uğraşıyordu. gebzede polis baskınıyla çıplak halde yakalandı.
    kişinin başı ağrıyor komşum büyü yaptı diyor. halbuki beyin susuz kalınca ağrı yapar. su içse geçer. kişi isilik oluyor yada uykuda böcek ısırıyor bunları bile büyüden biliyorlar. yemin ediyorlar filanca kimse büyü yaptı diye. tabiiki traji komik bir durum. geçen haberlerde çıktı ankarada olmalı medyumluk yapan bir kadın cin meselesini inançları kullanarak kapısına gelenleri çok fazla soymuş şikayet üzerine polisler tarafından yakalandı.
    cinler konusu, istismara çok açık bu konu. vardır cinlere inanmak ama deşmemek insanları o yöne meyillendirmemek lazım. meyillenenler sürekli soygunun olduğu bir fitne girdabına düşüyor. büyücülerde onlara gidenlerde zamanla sevilmeyen nefret yaratan insanlar gurubuna düşüyor.

  17. Eski chpli Avatar
    Eski chpli

    Atatürkçü, kemalist, chpliler lütfen bu yazımı okurken ön yargılarınızı bir kenara bırakın. Hayatımdaki mustafa kemali ilk sorgulama; Çanakkalede çarpışan bütün birlik komutanları birliklerinin başında şehit oldular.Soru-1=Çanakkale kahramanı;7000 üzerinde çıkartma yapan ingiliz, anzak birliklerinin karşısında 700 kişilik askerlerine ben size savaşmayı değil “ÖLMEYİ” emrediyorum diyen 57.Alay komutanın birliği yok oluyor hiç kimse sağ kalmıyor kendisi nerede.? Soru-2=İlkokul, orta, lise, üniversite bütün kitaplarda verilen eğitimlerde yedi düvele karşı savaştık dendi.ingiliz, Fransız, italyan ordusu ve donanmasını İstanbul’dan hangi savaşla çıkarttık.? Soru-3= ingiliz, Fransız, İtalyan ordularıyla yaptığımız bir savaş söyleyin.? (Aman ha kendinizi 1.inönü,2.inönü, sakarya, Dumlupınar deyipte sadece yunanla yaptığın savaştan bahsedipte küçük düşürmeyin.) Soru-4=Yine Tarih kitaplarında mustafa kemal kendi iradesiyle vatanı kurtarmak için Bandırma vapuruna binip gece sisten faydalanıp Anadoluya geçip kurtuluş hareketini başlatmış. Peki Mustafa Kemal Yarbay ama sizin deyiminizle artık asker değil kaçak. Erzurum kongresini yapıyor Anadolunun Ağaları, Şeyhleri her ne hikmetse Doğu orduları başkomutanı Orgeneral Kazım Karabekir emrine giriyor bir Orgeneral yarbayın emrine girsin NEDEN…? Soru-5=Mustafa Kemal bu Ülke ağaların şeyhlerin kaderine bırakılamaz demiş. Peki Erzurum kongresine, Sivas kongresine bakın oradakiler kimler….? Sorulacak o kadar çok soru varki aklı olan biri bunları kendine sorsa bile yeterli.En azından Bu soruları tarafsız bir şekilde bize dayatılan resmi tarih kitabından değil arşivden, belgelerden yola çıkarak araştırın lütfen. Aklını,Mantığını kullanan Müslümansa neden Bu Ülkede insanların bütün değerleri Din, örf, âdet, gelenek, görenek,töre bitirildi. Ateizm, ilah, putçuluk bu necip MİLLETİN DEĞERLERİMİDİR. Kendinize şunu da sorun 1000 yıldır ne uğruna yaşamış mücadele vermiş bir Millet ne hale getirildi.Bu soruların cevabını ben buldum sizinde doğruya hak’ka gideceğinize inanıyorum.

    1. Sahir Avatar
      Sahir

      Düzeltelim. Samsun’a çıktığında mirliva yani tuğgeneral olması lazım.Zaten padişahın yaveri o sıralar. Çanakkale Savaşı başlangıcında Yarbay ama savaş bitimine doğru Albay oluyor olması lazım. Sorduğunuz sorular gayet güzel sorular ama yanlış bilgiyi de düzeltelim. Sonra birilerinin ağzına laf vermiş oluruz. Erzurum Kongresi sırasında Kazım Karabekir daha rütbeli olması lazım. Büyük ihtimal padişahtan aldığı salahiyetler yüzünden bu kadar hürmet gösterilip kongre başkanı yapılıyor. Tabi kemalistlerin gözünde padişah tü kaka oldukları için söylediklerini anlayamaz. Hangi rütbeli komutan kendisinden daha düşük rütbeli birisini topladığı kongrenin başına başkan yapar ki, devlet başkanının yaveri dahi olsa? Söylediklerini anlamak için bir müminde iki şeyin olması lazım basiret ve feraset. Malesef o da kimliğinde kuru kuru Müslüman yazmasıyla ya da Müslümanım demekle elde edilmiyor. Bunun için Allah’a ve Resûlü’ne tam bir teslimiyet gerekiyor.

      1. Eski chpli Avatar
        Eski chpli

        Sahir gardaş senin düzeltmek istediğini ben zaten biliyorum. Mustafa kemali hayatımızda öyle ilahlaştırdılarki. Bu yazıda eğer okurlarsa biraz araştırsınlar derslerini çalışsınlar diye açık kapı bıraktım. Kazım KARABEKİR Doğu Orduları başkomutanı bugün kü rütbesiyle Orgeneral. Asıl mesele burda zaten. 80 yıl Padişah vatana ihanet etti dediler. İşte bağlantı Padişah mustafa kemali görevlendirdiyse Orgeneral Tuğgeneralin emrine giriyor. O zaman hain kim.? LÜTFEN BIRAKIN BU SORULARI HAYALLERİNDE GÖZLERİNDE BÜYÜTEN İNSANLAR SORSUN KENDİNE HAİN KİMMMMMM.?

      2. Eski chpli Avatar
        Eski chpli

        Yıllarca Okullarda Kurumlarda hayatın her alanında mustafa kemalle yatıp onunla kalktık. İdeolojisini beynimize öyle kazıdılar çıkartmak ne mümkün. O yüzden rica ederim kimse asla ve asla hakaret küfür tarzında bir şeyler yazmasın. (Kâfirun suresi) Bu zihniyetinde istediği bu. Benim için sıyrilmak kurtulmak kolay olmadı. Sonuçta bu insanların çoğu bu Ülkenin insanları MÜSLÜMAN LAR. Onlara bir MÜSLÜMAN’ın okuması sorgulaması Muhakeme yapması gerektiğini söyleyelim. Yinede Sahir’e Teşekkür ederim

      3. Eski chpli Avatar
        Eski chpli

        Sahir arkadaşın düzeltmesine bir ek daha yapmak istiyorum. Yazımdaki Soru-4=Yine Tarih kitaplarında mustafa kemal kendi iradesiyle vatanı kurtarmak için Bandırma vapuruna binip gece sisten faydalanıp Anadoluya geçip kurtuluş hareketini başlatmış. Peki Mustafa Kemal Yarbay ama sizin deyiminizle(kemalistlerin söylemi) artık asker değil kaçak. Erzurum kongresini yapıyor 

        Kemalistlerin söylemi şu ; mustafa kemalin Padişah ve İstanbul hükümeti tutuklanması ve idam edilmesi için karar çıkartmıştır diyorlar. Pekala bu söylemden mustafa kemal aranan, kaçak biri oluyor. O zaman neden Osmanlı devletinin Ordu komutanları, Valileri, Kaymakamları, Kadıları, Alimleri, Ağaları , Şeyhleri bir kaçağın, bir idamlığın, bir vatan haininin emrine girsinler..?

    2. emin abdulhamid Avatar
      emin abdulhamid

      Evet, @eski chpli’nin yazdıklarında bazı yanlış bilgiler var. Mesela M.Kemal, Erzurum’a gelip Karabekir paşa ile karşılaştığında, Mirliva yani Tuğgeneral rütbesinde. Karabekir Paşa da Doğu orduları başkomutanı değil, 15. Kolordu komutanı. Orgeneral de değil, ve bildiğim hiç bir zaman olmadı! O esnada Tümgeneral, 1920’de Ferik yani korgeneral oluyor. Daha iyi araştırıp yazmakta fayda var, yanlış bilgiden mümkün olduğunca sakınmak gerek diye düşünüyorum.

      Erzurum kongresi ile ilgili çok dikkat çeken bir durum var. Tarihçi M.Armağan’ın “Kızıl Pençe” kitabını okurken dikkatimi çekmişti;
      M.Kemal 3 Temmuz 1919’da Erzurum’a geliyor. İstanbul Hükümeti tarafından Karabekir paşaya M.Kemal’in tutuklanması için telgraf çekiliyor. Fakat o bu emre uymuyor ve M.Kemal’e giderek: “emrinizdeyiz” diyor. Yani İstanbul hükümetinin emrini yok sayıyor, tam zıddını uyguluyor, hem de böylesine ciddi bir konuda!
      Peki bu durumda Karabekir paşanın da isyankar sayılıp görevden alınması gerekmez miydi? Fakat ne münasebet! Tam aksine 20 Temmuz 1919’da yani “M.Kemalin tutuklanması emrine itaatsizlik”ten 1-2 hafta sonra kendisine yeni görev ve geniş yetkiler verilerek 3. Ordu Müfettişliği’ne vekaleten atanıyor!
      Hakikaten son derece çetrefilli ve kafa karıştıran işler, ilişkiler dönmüş o yıllarda!

      1. Eski chpli Müslüman Avatar
        Eski chpli Müslüman

        Emin Abdulhamid Gardaş Kazım KARABEKİR Orgeneral dememdeki sebep 1.Ordu komutanlığına vekaleten bakan biri Ordu komutanıdır. Örneğin fetö den 2. Ordu komutanı alınınca yerine vekaleten Korgeneral (hani şu apoleti sökülecek komutan) vekaleten bakıyordu. O maksatla yazdım. Kazım KARABEKİR Tümgeneraldi. Sonuç olarak Tuğgeneralden üsttür. Benim bu konuyla ilgili anlatmak istediğim Resmi tarihe bakarsak mustafa kemal kendi iradesiyle Samsuna gittiği ve mucadeleyi başlattığı yazar. Gerçek bu değildir. Bende diyorumki artık asker olmayan elinde hiçbir yetkisi, argümanı olmayan birinin emrine Paşalar , Valiler, Kaymakamlar, Kadılar, Alimler, Şeyhler, Ağalar neden girsin mesele bu. Çünkü elinde Padişahın fermanı vardı. Bizzat padişah Vahidettin tarafından görevlendirildi. Erzurum Kongresi ile ilgili M.Armağanın kitabından yaptığın alıntı kemalistlerin bir tezidir. Buraya aktaramadığım belgeler var. Burdaki yetkililerde vardır belki koyarlar. Mesela Çanakkale Orduları komutanı Nuri Paşanın anılarında Padişahın kendisinden genç subaylar istediğini ve mustafa kemali Yıldız Sarayında görüştürdüğünü yazar. Buna ilaveten Tarihçi Murat BARDAKÇI Osmanlı arşivlerinden mustafa kemali bizzat Padişah Vahdettinin görevlendirdiği belgeyi medyaya sunar. Bende var örneği.Diyorsunki Kazım Paşaya mustafa kemalin tutuklanması emri geldi ve emre uymadı. İngilizlerin Türklerin Anadoluda mücadele başlatacağı istihbaratı üzerine İstanbul hükümetine yapılan baskı sonucu bu emir çıkmıştır. (Lord kinros anıları) Bu formalite bi emirdir. Padişah Yıldız sarayında kendisine eğer ben Anadoluya geçersem orayı da işgal ederler. Ben burada esaret altında sizi harici desteklerim demiştir. Yani mesele Vatanın kurtuluşuiçin asıl Padişah Vahdettin kendini riske etmiştir.Kaba tabirle köprüyü geçene kadar Padişahım çok yaşa meselesi.Çelişki resmi Tarih ile yola çıkınca başlıyor.

  18. Eski chpli Müslüman Avatar
    Eski chpli Müslüman

    Yaşadığım bu Şehit kanlarıyla sulanmış bu Topraklarda ; bana dayatılan yalan Tarih,kokuşmuş medeniyetinden dolayı kendime zulmetmişim. Yaradılış gayemi, Uğruna mücadele etmem gereken yolu saptırdığı için Ahirette iki elim yakasında olacağım. ZALİMLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM.

  19. Sahir Avatar
    Sahir

    Şimdi bir dedikodu dolanıyor. Sabık Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın Kemalizmi eğitim sisteminden temizlemek için attığı çok ufak adımları, yeni Eğitim Bakanı’nın tekrar getireceği dedikodusu. Biz Kemalizme savaş açtıkça, kendisine Müslüman diye oy verdiğimiz, bazen alttan alttan Kemalizme laf sokan cumhurbaşkanı bünyesindeki hükümetin böyle adımlar atması, cumhurbaşkanının son zamanlarda Atatürkçü geçinmesi, Anıtkabir den çıkmaması, Abdullah Gül kadar bile olamaması bir mümin olarak canımı çok sıkıyor.

  20. Sahir Avatar
    Sahir

    Yusuf Kaplan köşesindeki yazılarında sürekli İslami eğitimi, eğitim sistemine entegre etmemiz gerektiğini, ahlaklı nesiller yetiştirmemiz gerektiğini, laik eğitim sisteminden kurtulmazsak yoksa bir süre sonra büyük sıkıntılar çekeceğimizi ve ahlaken çökeceğimizi söyleyip duruyor ama hükümete yakın olmasına rağmen dinleyen yok gibi. Bana kalırsa bu eğitim bakanı da laik kafalı. Allah sonumuzu hayır etsin, Yusuf Kaplan’dan da razı olsun.

  21. dsfef Avatar
    dsfef

    kalp gözü kör olanlara 100000 yıl da anlatsan BOŞ…

  22. ABDÜLHAMİD Avatar
    ABDÜLHAMİD

    Kemalizm ülkeyi ikiye bölmüştür ve en kısa zamanda beyinleri yıkanmış insanları bu ideolojiden kurtarmak lazımdır. Ülkemiz okumuş cahil, karanlık aydınlarla dolu.

  23. ABDÜLHAMİD Avatar
    ABDÜLHAMİD

    Yeni tema çok güzel olmuş

  24. OaçAdmin Avatar
    OaçAdmin

    Baban ermeni anan orospu sen de piç olurdun

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      OacAdmin isimli yorumcuya…

      Bu ifaden Türk milletine Anadolu insanina bir hakarettir. Iki ihtimal var. 1: Sen ya Anadolulu müslüman degilsin, yani ya yahudi ya ermeni ya rumsun. 2: Veyahut cahilin birisin.

      Birincisi isen hic heveslenme, bu tür yalan ve hayali seylerle bizi aldatamazsin. Bu milletin istikbalini bir kisiye malederek, bunu bize benimseterek vizyonumuzu ufkumuzu daraltamazsin. Biz 1000 yil Dünyaya adaletle hükmettik. Icimizden binlerce kahraman cikti. Bu halk, milli mücadeleyi m. kemal ile baslatmadi. O istanbulda ingilizlerle görüsürken bu halk dörtyolda düsmana ilk kursunu atmisti. Yani bu millet milli mücadeleyi m. kemalden daha evvel baslatti cünkü istiklaline düskün bir milletiz. Hicbir sahis bu milleti kurtarmadi. Bu millet kendi kendini kurtarmistir.

      Eger ikinci ihtimal ise… O zaman ingilizlerin olusturdugu Kemalist egitim, tipki sömürgelestirilmis ülkelerde oldugu gibi senin de asagilik kompleksli bir vatandas olmani basariyla saglamis. Kendini bir kisiye bagimli görmek o olmasaydi ben de olmazdim, babam ermeni olurdu demek en basta asagilik kompleksinin bir tezahürü, sonra da tarihini bilmemektir. 1071’den beri bu topraklarda yasayan, devlet kuran, devleti yikildigi halde yine devlet kuran bir halkin ferdi olarak bütün inancimla iddia ediyorum ki senin dedigin olmazdi.

      M. Kemal bati trakyayi yunana birakti, oradaki Müslüman Türk kardeslerimizin babalari yunan mi oldu? Adlari yorgo mu oldu? Hayir, hatta bizden daha yerli ve kültürüne dinine bagli insanlardir.

      1. İshak_hakki Avatar
        İshak_hakki

        Kardeşim böyle yazılara izin verme. Bu yüzden senin sayfana eskisi gibi girmiyorum. Adam gibi yazan olursa yayınla. Benden bu kadar.

  25. Vector Avatar
    Vector

    Atatürk olmasaydı ne olurdu ?
    Bu sorunun cevabını Rauf Orbay:
    Eski Terrakiperver Cumhuriyet Partisi mensupları(Paşaları) ile yaptığı toplantıda
    Aynen şu ifadeleri kullanmıştır.
    “Şunu itiraf etmeliyiz ki…
    Eğer hiçbirimiz olmasaydık, o yapılması gerekeni gene yapardı ama
    O olmasaydı, hiçbirimiz şimdi yaşamıyorduk.”
    En iyi ihtimal de arapların eyaleti idik
    ya da Afganistan olurdun sevr geçerli olurdu
    Siz osmanlıcılar islamcılar da o gün ki ingiliz aklı ile baş edecek zeka var mıydı ?
    Olsa zaten osmanlı o duruma düşmez di

    2. Atatürkün yaptığı devrimler
    Osmanlı döneminde özelikle Abdülhamit zamanında meclisi mebusan da defalarca hararetli tartışmaları yapılan gerekli devrimlerdi
    Hatta latin alfabesine geçilmesin Abdülhamit çok istmeiştir
    Şeyhül islamlar yüzünden Avrupa da yaşanan rönasan es geçilmiş seyredilmiştir

    Siz de bunları anlayacak zeka yok neyse ki Adam bunları 100 yıl önce görmüş gerekli devrimleri yapmıştır.

    Şimdi o devrimlerin neden önemli olduğunu gerekliliğini altta okuyacaksınız.

    Müslüman ulusların devletlerin ve
    bu devletlerin derinlerinin anlayamadığı kavrayamadığı bir şey var

    21. asırdasın bilim bilgi artık bir tık yakınımız da
    Bir devletin meshebi dini olamaz!
    Büyük bir devlet olmanın gelişmiş bir medeniyet olmaya
    giden yolların taşları
    Laik ve seküler bir anlayıştan geçer
    Ulus devlet büyük devlet olmanın başka da bir yolu yoktur

    Açıklayayım.

    Belli bir ideoloji belli bir inanca sahip;
    devlet adamı devlet anlayışı olamaz
    Örnek vermek gerekirse buna
    17 yıldır devletimizi yönetenler; katı olmasa da mehsepçi sünni etkisinde ve bu bağlam da ülkeyi yönetiyorlar
    Toplumu dizayn etme cürretini bile gösteriyorlar

    Şimdi soru şu
    Yarın başka bir meshep anlayış ya da başka bir dinin mensubu
    yönetimi ele geçirirse ne olacak ?

    Sil baştan!

    Zaten bütün bu istikrasızlığın gelişememenin çürümenin
    ana nedeni budur.
    Her gelen kafasına göre toplumu dizayn etmeye kalktı
    Devlet kurumları ile bir aygıttır
    Devlet ve aygıtları toplum mühendisliğine bağnaz ve geri bir anlayışla girişemez.
    Düşüncelerin inancların sürekli değiştiği hızla gelişen bir dünya da
    Statik; bir ideolojiyi, anlayışı , inancı topluma dayatamazsın.
    Bunu yapmaya devam eden her devlet ulus sonunda parçalanır.

    57 tane islam ülkesi var Nedir durumları ?
    Haa israil Abd canlarına okuyor değil mi ?

    Daha fazla gerizekalılığın lüzumu yok!
    Suçu; kah İngilize kah Yahudiye atıp durmayın.
    Sen oruspu olursan yatanın çok olur.

    Bırakın artık şu siyasal oruspuluğu her kılığa girmeyi bırakın

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      @vector adli yorumcuya…

      Rauf orbaya aid oldugunu iddia ettigin söz icin kaynak isterim. Ondan sonra degerlendirmemizi yapariz.

      M. Kemal ingilizlerle bas etmedi, anlasti…

      Sultan Abdülhamid devrindeki hangi meclis? Cok gayri müslim vardi zaten o mecliste. Birincisini Sultan Abdülhamid dagitti zaten. Devrim olmasini isteyenlerden bazilari yazi konusunda istiyordu ve umumiyetle islahat taraftariydilar. Bazilari da dinde reform istiyordu. Bunlarin cogu dinsiz ateist idi. Bunlari mi örnek veriyorsun? Abdullah Cevdet, harf inkilabini destekledi ilk baslarda. Dinsizin biri. Sultan Abdülhamid latin alfabesine gecilmesini istemedi, uydurmadir bu. Kaynak isterim. Ama uydurma kaynaklar degil. Neyi verecegini tahmin edebiliyorum. Sen o kaynagi ver, ben de senin ilmi seviyeni göreyim.

      Hangi seyhülislamlar yüzünden rönesans es gecilmistir? Iki seyhülislam ismi ve karsi ciktiklari iki meseleyi kaynaklariyla beraber isterim. O zaman kimin zekasi varmis, yokmus görecegiz. Uydurmak kolay, dilin kemigi yok ne de olsa.

      Sen evvela mezhep yazmasini ögren, sonra gel tartisalim. Ama tabii ki atmasyonlarina cevap verecegiz.

      Bir devletin mezhebi dini olmaz diyorsun ama Türkiyenin dini kemalizmdir. 6 ok anayasada. Edirne mebusu Seref Aykut’un kamalizm adiyla nesrettigi pacavrada “Kamalizm dininin devletciligi” ifadesi gecer.

      Tafsilat burda: https://belgelerlegercektarih.com/2012/06/09/kemalistin-dilinden-kamalizm-dini/

      Nasil bir devletin dini, mezhebi olmaz. Atiyorsun, uyduruyorsun. Bu mevzuda en ufak bir malumatin yok. Kemalistler böyledir, uydururlar, kendilerini dünyanin en akilli insani zannederler, bilim bilim derler ama hicbir sey bilmezler. Hurafeciligin bini bi para. Danimarkanin resmi dini vardir, kralin evanjelik lüteran olmasi gerekir. Finlandiyanin resmi dini var. Portekizin var, Yunanistanin var. Ingilterenin resmi devlet kilisesi bulunuyor. Ingilterede kilisede vazife alacak olan kisileri atayan komisyonda din adamlari da yer alir. Oxford gibi üniversitelerde bile kilisenin kadrosu var. Norvecin resmi dini var, Ispanyada katolik kilisesinin ayricaligi var. Israilin resmi dini var. Italyanin var, Izlandanin var. Nasil yok?

      Medeniyete giden yollarin taslari laik bir anlayistan gitmiyor iste. Yukarida saydik. Bunlara ek olarak bazi laik ülke isimleri versem medeniyeti görürsün. Yukarida yazdik, Ingiltere laik degildir. Resmi bir dini var. Ama Ingiltere’nin isgal ettigi ülkelerden-sömürgelerden Hindistan, Misir, Nijerya ve Zimbabwe vs. laiklikle yönetiliyor. Suriye de laik… Ayrica Mali, Meksika, Mozambik, Orta Afrika Cumhuriyeti, Papua Yeni Gine, Ruanda, Senegal, Tanzanya, Uganda bunlarin hepsi laik… Hani medeniyet?

      Belli bir ideolojiye sahip bir devlet adami ve devlet anlayisi olmaz diyorsun. Ama m. kemalin devletinde kemalizm ideolojisi hakim. M. Kemalin de katildigi chp’nin dördüncü büyük kurultayinda devletin kamalizm prensipleriyle yönetilecegi belirtiliyor. Buyur belgesi:

      Işte Putçuluğun resmî vesikası – Kamalizm Prensipleri

      Inanci topluma dayatamazsin diyorsun. Halbuki m. kemal döneminde kemalizm topluma dayatildi. Fes ve Sarik yasaklandi sapka kanunu cikti. Alaturka müzik yasaklandi, alafranga müzik geldi. Bu nasil bir demokrasi laik bir devlet?

      Resmi dini Islam olan 27 ülke var. Hatta bazilari sadece ayricalik tanimis, tam olarak resmi din kabul etmemis. Ayrica resmi dini olan devletlerin gelismislik düzeyi, resmi dini olmayan ülkelerden yüzde olarak daha yüksektir.

      Birlesmis Milletler Kalkinma Programinin hazirlamis oldugu 2000 yili insani gelismislik endeksine göre “Laik” Türkiye 85. sirada. Buna karsilik resmi dini Islam olan begenmedigimiz Bahreyn 41, Katar 35 ve Kuveyt 33. siradalar. Israil diyorsun, ama israil laik degil. Tongaya düstün. Israilin resmi dini var; musevilik. Yanilmiyorsam 1970’lere kadar da Osmanli’nin hazirladigi mecelle yani Islami kanunlar ile idare olunuyordu israil. Ne yapacagiz simdi? Bütün yazdigin uydurmalar güme gitti.

      Daha fazla gerizekaliligin lüzumu yok demissin. Hakikaten yok.

    2. emin abdulhamid Avatar
      emin abdulhamid

      Söz Rauf Orbay’dan açılmışken, her nedense Rauf Orbay hakkında gerçekle hiç ilgisi olmayan hatta söylediğinin tam zıttı sözler nakledilmesi alışkanlık olmuş! Mesela Nutuk sayfa 28’de M.Kemal Samsun’a çıkmadan önce Rauf Orbay’ın şöyle dediği yazılı:

      “İstanbul’dan ayrılmak üzere, evimden otomobile bineceğim sırada Rauf Bey yanıma gelmişti. Bineceğim vapurun takip edileceğini ve beni İstanbul’da iken tutuklamadıklarına göre, belki de Karadeniz’de batırılacağımı güvenilir bir yerden işitmiş, onu haber verdi. Ben İstanbul’da kalıp tutuklanmaktansa, batıp boğulmayı tercih ettim ve hareket ettim. Kendisine de eninde sonunda İstanbul’dan çıkmak zorunda kalırsa benim yanıma gelmesini söyledim.” (Nutuk, s.28)

      Şevket Süreyya Aydemir de Tek Adam kitabı, 1. Cilt s. 371’de şunları yazıyor:

      “Vapurun hareketinden önce Rauf Bey, Mustafa Kemal’e yola çıkmamasını, işgal kuvvetlerine mensup bir torpido tarafından takip edilip çevrileceği haberini verir. Ama O’nun kaptana emri, ”Derhal ve bütün sür’atinle denize açıl” olur.”

      Halbuki Rauf Orbay, kendi hatıratında bunun tam zıttını söylediğini anlatır:
      “Paşa, Mayıs’ın 15’inde yola çıkıyordu. O sabah Şişli’deki evine gittim. Hazırlanmış beni bekliyordu…. O, İngilizlerin kendisini Karadeniz’de tevkif edecekleri hakkında aldığı haber üzerinde durarak biraz endişeli görünüyordu. Ben böyle bir şeyi varit(mümkün) görmeyerek, “Canım, tevkif etmek (tutuklamak) istiyorlarsa,
      dışarı çıkmanızı neden beklesinler; burada etmelerine ne mani var” diyordum.”
      bkz.(Rauf Orbay’ın Hatıraları, Yakın Tarihimiz Dergisi, Cilt 3)
      (Kurtuluş Savaşı ile İlgili İngiliz Belgeleri ll, s. 37, Türkçeye çeviren: Cemal Köprülü)

      Hem Rauf Orbay, “M.Kemal olmasa biz yaşayamazdık” diyecek biri idiyse neden ve nasıl ayrı bir parti kurarak muhalefet kanadına geçtiğini de sorgulamak gerek? Sözün kaynağını?? bilmiyoruz fakat tutarsızlık var. Kemalistler kadar yalan yanlış uydurma sözlere muhtaç kalan başka güruha da zor rastlanır. Neden acaba!

    3. emin abdulhamid Avatar
      emin abdulhamid

      Söz Rauf Orbay’dan açılmışken, her nedense Rauf Orbay hakkında gerçekle hiç ilgisi olmayan hatta söylediğinin tam zıttı sözler nakledilmesi alışkanlık olmuş! Mesela Nutuk sayfa 28’de M.Kemal Samsun’a çıkmadan önce Rauf Orbay’ın şöyle dediği yazılı:

      “İstanbul’dan ayrılmak üzere, evimden otomobile bineceğim sırada Rauf Bey yanıma gelmişti. Bineceğim vapurun takip edileceğini ve beni İstanbul’da iken tutuklamadıklarına göre, belki de Karadeniz’de batırılacağımı güvenilir bir yerden işitmiş, onu haber verdi. Ben İstanbul’da kalıp tutuklanmaktansa, batıp boğulmayı tercih ettim ve hareket ettim. Kendisine de eninde sonunda İstanbul’dan çıkmak zorunda kalırsa benim yanıma gelmesini söyledim.” (Nutuk, s.28)

      Şevket Süreyya Aydemir de Tek Adam kitabı, 1. Cilt s. 371’de şunları yazıyor:

      “Vapurun hareketinden önce Rauf Bey, Mustafa Kemal’e yola çıkmamasını, işgal kuvvetlerine mensup bir torpido tarafından takip edilip çevrileceği haberini verir. Ama O’nun kaptana emri, ”Derhal ve bütün sür’atinle denize açıl” olur.” (HALBUKİ İNGİLİZ VİZESİ İLE GİDİYORDU!!)

      Halbuki Rauf Orbay, kendi hatıratında bunun tam zıttını söylediğini anlatır:
      “Paşa, Mayıs’ın 15’inde yola çıkıyordu. O sabah Şişli’deki evine gittim. Hazırlanmış beni bekliyordu…. O, İngilizlerin kendisini Karadeniz’de tevkif edecekleri hakkında aldığı haber üzerinde durarak biraz endişeli görünüyordu. Ben böyle bir şeyi varit(mümkün) görmeyerek, “Canım, tevkif etmek (tutuklamak) istiyorlarsa,
      dışarı çıkmanızı neden beklesinler; burada etmelerine ne mani var” diyordum.”
      bkz.(Rauf Orbay’ın Hatıraları, Yakın Tarihimiz Dergisi, Cilt 3)
      (Kurtuluş Savaşı ile İlgili İngiliz Belgeleri ll, s. 37, Türkçeye çeviren: Cemal Köprülü)

      Hem Rauf Orbay, “M.Kemal olmasa biz yaşayamazdık” diyecek biri idiyse neden ve nasıl ayrı bir parti kurarak muhalefet kanadına geçtiğini de sorgulamak gerek? Sözün kaynağını?? bilmiyoruz fakat tutarsızlık var. Kemalistler kadar yalan yanlış uydurma sözlere muhtaç olan başka güruha da zor rastlanır. Neden acaba!

  26. Hamdi Avatar
    Hamdi

    Siz savaş nedir bilir isiniz?
    Osmanlı yıkıldı. Halk yorgun, Almanya bizi kullanıyor. Memleket bölünmüş, elde avuç bişi yok. Arkadaş buzamana kadar ne yaptınız? Biz uçak yaptık 1944 te siz de Amerika yı dinleyip durdurdunuz 1950.

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      @Hamdi adli yorumcuya,

      Osmanli yikilmadi, icerideki hainler yikti. Halkin yorgun oldugu malum. Memleket bölünmemis. Yapilan ucak özel tesebbüstü, kemalist rejim ise bunu desteklemedi. Amerikaya baglilik Inönü döneminde basladi, Menderes döneminde devam etti.

  27. Vector Avatar
    Vector

    Bu arada küçük bir anekdot daha yazayım

    MUAVİYE’NİN YAPTIRDIĞI SARAYIN ADININ:
    KASRÜL-BEYZA YANİ AK SARAY OLDUĞUNU BİLİYOR MUYDUNUZ ?

    Milleti tasarrufa çağırıp 400 milyon dolara alınan uçan sarayı da unutmayalım.
    Alın size gerçek tarih ve gerçekler
    Siz daha burnunuzun ucundaki gerçeği göremeyen adamlarsınız
    Tarihi doğru okumak sizin neyinize
    GERÇEK TARİHMİŞŞ!

    1. belgelerlegercektarih Avatar

      @vector adli yorumcuya,

      Hz. Muaviye’nin saray yapmasina Halife Hz. Ömer radiyallahu anh karsi cikmamistir. Dolayisiyla caizdir, haram degildir. Haram olmayan bir seyi kötülemek de haddi asmaktir. Eger bir ülke büyüyecekse, ona göre sembolik bir seyler yapar. Saray bunlardan biridir. Zira strateji gelistiren ekipmanlar cogalir, daha fazla strateji bürolari, masalari olusturulur, daha fazla yabanci ziyaretciler gelmeye baslar. Yani büyük bir devlet olma iddiasinda olanlar, altyapilarini da ona göre hazirlamalidirlar. Biraz siyasi tarih okumani tavsiye ederim. Peki m. kemal devrinde yapilan heykellerin kime ne faydasi var? Hindularin taptigi inekler bile daha fazla ise yariyor, hic olmazsa süt falan veriyorlar.

  28. ismail Avatar
    ismail


    genel mi bilmiyorum cezaevlerindekilere af çıkıyormuş herhalde. devlete karşı suç işleyenlere af yokmuş. bunu anlarız. birde m. kemale karşı suç işleyenlere af yokmuş. yüz kızartıcı bir durum. adam suç makinası olacak öldür yak yık çal çırp tecavüz et affa uğra. gelsin garibanın birisi heykele bir kaç çizik yada boya attı diye ömrü hapislerde geçsin.
    bakın kürtlerden milyonlar var devlete bağlı olan. ama hiçbirisi m. kemali sevmez. sebep bize uygulanan baskı onlara 10 belkide 100 misli uygulandı. kıyıma uğrayan yerler oldu. evleri barkları yıkıldı yakıldı. o dönem onlara kuyruklu kürt denerek tabiri caiz ise hayvan yerine kondular. sonraki dönemlerde bile zararları konusunda devletten hiçbir hak talep edemediler. bu adamlardan m. kemali sevmesi nasıl beklenir.bunun için ceza zorbalıktır.
    birde adam öleli 80 yıl olmuş. Allaha peygambere dine kitaba söven kızıl cenabetler öyle istiyor diye hala m.kemale yönelik koruma kanunlarının var olması kötülüğün devletten bile çok büyük olduğunu gösterir.devletin yüreğini ağzına getiren 2013 ayaklanması bunun delili

  29. ismail Avatar
    ismail

    19 eylül 1918de nablus cenin civarında ingilizlere yeniliyorm.kemal. kuzey filistinden başka lübnan suriye, antakya, musul kerkük vs çıkıyor elden. 30 ekimde mondros anlaşması imzalanıyor. memleket sayesinde düşman işgalinede açılıyor. 13 kasımda düşman ingiliz treniyle istanbula geliyor m.kemal. içmeye fırsat bulamadığından cebinde kalan 3-5000 lirası varmış. bir arkadaşı demiş gel senin parayı değerlendirelim yüzde 100 kar et diye. tamam demiş m. kemal. gitmişler bir tüccara vermişler parayı. cevad abbasda 150 lirasını vermiş. senet sepet yok. sözü senet bilmişler. aylar geçmiş adam kar payı vermezmiş. noldu bizim para deyince mal aldığımız gemi akdenizde battı yalanı. cevad abbas galata köprüsünde yakalamış bu tüccarı. köprüden atma tehditleriyle söke söke almış parasını.
    m.kemal kurtaramamış parasını. sebep büyük işlerin adamı olan küçük hesapların peşine düşmezmiş.
    öyle ya şener şenin davaro filmindeki hesap hıyar tarlası kim alırsa onun kıçına girsin. adam iğne deliğinden hindistanı görmüş. yazar hindistana hilafet batıyor, osmanlı batıyor, islam batıyor yetişin kurtarın diye yağmur gibi para ve altın yağdırırlar adama. masrafsız bi kandırma savaşıyla düşmanlar çekilir paralar kalırmı bizim tek göz ama süper uyanık paşaya. ister banka kur, ister karadeniz marmara havuzları yaptır, ister orman çiftlikleri, istersen saraylardan büyük tapınak mezarı.
    hani osmanlıda hilafetde kurtulacaktı demezlermi adama. kurtuldu işte dünyanın yükünden oda bizim omuzumuza kaldı der olur biter.
    peki o 3kağıtçı tüccar sonradan yakalanıp asılmışmıdır. sanmam hacılardan hocalardan ona sıra gelmez. hem ahlaksız tokatcılar asılırsa hiç kimse 3kağıt yapamaz memlekette. unutulmamalıdırki ingilizler sabetaycı ve kızıllara türklüğün ahlakını bozarak islamı yıkma görevi verdiler. memleketi o sebeple teslim ettiler onlara. bu göreve ters hareket etmek ingilize çok ayıp kaçar. azar işitirler sonra ağababalarından.

  30. ismail Avatar
    ismail

    1900 yılında bir inek 8 lira. bugün neredeyse marketteki bir litre süt o kadar. birde arada 6sıfır atılıp 2005te 1milyon 1 lira yapıldığı halde bu durum böyle. dedem anlatırdı çocukluğunda 1910 larda 1 okka yani 1300gram ekmek 10 kuruşmuş. 1967de bikaç yüz gram 30 kuruş. 1977de 2.5 lira. 1987de 100 lira,1988de 200lira ,2001de 500gramı 400binlira. bakın dedem zamanındada dünyanın en borçlu devleti bizdik babam zamanındada, bugünde biziz. soyulduğumuz için yukarıdaki rakamlar bu kadar uçuk şekilde değişken. dünyanın başka ülkelerinde durum böyle değil. bizi yahudi lobisinin kucağına oturtmuşlar onlar soyuyor. kim oturttu. önceittihat terakki sonrada kemalizm. peki neden yaptılar bunu çünkü kendileride onlardan.
    dedemin meşhur bir sözü vardı başın başı var onunda padişahı var diye. ama artık yok. hemde 96yıldır. çünkü padişahlık gaspen yıkıldı.. ingiliz işbirlikcisi gizli yahudiler tarafından.
    artık başın başı onunda başı var. ama onlarada baş olan bir yahudi lobisi var. bu millete her oyunu oynayan ama kendi binlerce onbinlerce taştan putlarına zerre kadar toz kondurtmayan. dokunanı çarpıp ona hayatı zindan eden.

  31. Lúthien Avatar
    Lúthien

    Atatürk olmasaydı sen ve senin o sokuk beynin ve sokuk düşüncelerini görmek zorunda kalmazdık. Adamın sayesinde yaşıyorsun adamın sayesinde bok bok konuşuyorsun. Kadir kıymet bilmeyen geri zekalı insanlık israfı seni.

  32. .ismail Avatar
    .ismail

    biz anlatmaya bıktık. anlamıyor bunlar. kaç kere örneğini verdik. yazsa komutanın birisi gelin girin bu ülkeye bende size çalışayım dese 6 bölgeyi alıp birini bana bırakın dese ve bu gerçekleşse bu kurtarmakmıdır. bbulgaristan bağımsız olabilirmiydi kendi başına, libya italyanlarca alınabilirmiydi italya tarafından ingiltere ve fransa arap topraklarıa konabilirmiydi kayıp vermeden. öncesinde sabataycı işgali sağlanarak osmanlı içeriden ele geçirildi. sonrada koskoca iimparatorluk paylaşıma sokuldu. sabataycıların lideri m.kemal düşman işbirlikçiliğinin karşılığındayunanla kandırma savaşıyla kahraman yapılıpen büyük türk kurtaranı yapıldı. osmanlının kalan kısmına el konması sağlandı. taman ne oldu oldu kurtarıldığına bak diyorsan. islam türklük et kemiktir. bunlar o dönem birbirinden koparıldı. bittimi lozanda bize verilen limni ve çevresindeki 4ada ne olduda yunana kaldı. kapalı kapılar ardında satılmış olmasın. abbas hilmi paşa mısırdan türkiyeye yerleşme karşılığı devlete değil m. kemale 900bin altın ödedi. nedir bunun adı. hindistandan kurtulş savaşı için gelen paralarla işbankasının kurulmas, cavidin asılıp bankasına el konup işbankasına katılması, halifeliğin kaldırılması karşılığında alındığı iddia edilen milyonlarca siterlin. zorla 15-20 misli fiyata satılan şapkalardan vurulan paralar. ankarada sahibinden2000liraya tehditle yer satın alıp bu yerden sebep devlettten silah deposu benim yerimde deyip 50000 lira kira almak ve diğer oyunlar nasıl izah edilir.
    yada devletin sanılan merkez bankasının yüzde 85 inin yahudilerin olması. yada 1923 te ülkenin bütcesi 109.000.000tl iken 2002de bu parayla ancak bir daire alınabiliyor olması birileri tarafından nasıl soyulduğumuzu göstermezmi.
    ata ne demiş dini ve namusu olanlar kalkınamassz. fakir ve aç kalmaya mahkumdurlar.
    millet hep yamalı ve yırtık elbiselerle gezermiş 50-60 yıl evveline kadar. dini ve …..olduğu için olmalı.

  33. .ismail Avatar
    .ismail

    2002de 109 milyon bir dairenin kimi yerde300-500 kimi yerde 1000de biri düzeltelim

  34. .ismail Avatar
    .ismail

    tvde bir tarih programı sohbetı sırasında söylenmişti geçtiğimiz yıllarda. iranda şah rıza pehlevinin dönemi olan 1970li yıllarda uyuşturucu satışı ve kullanımı çok yaygınmış. denirki şah ailesi vardı uyuşturucu ticaretinin arkasında ve o aile bu işlerden çok iyi paralar vurup servetlerine servet katarlarmış.
    1920li yılların ortalarında türkiyedede uyuşturucu satışı serbestti. 30lu yıllardada devam etti bu durum. o dönem kim var türkiyenin başında. mustafa kemal. millet zehirlenirken neden engellemiyor dersiniz. bugüç vardı onda. yoksa onunda bu işlerden bir çıkarı olmasın. tabiki bunun direkt ispatı olmaz. çünkü olayların üzerinden iyisinden bir ömür geçmiş. ama kendi çıkarı olmayan neden izin versinki böyle birşeye.

  35. .ismail Avatar
    .ismail

    mustafa kemal 1922 ağustos- eylülünde yunanlılara karşı gerçekleşen büyük taarruz adı verilen savaş planını nereden aldı dersiniz. denirki büyük taarruzun taktiği kartacalı general anibalin m.ö. 216 yılında romalılara kaşı uyguladığı zafere götüren cannesdeki savaş taktiğinin bire bir aynısıdır. peki mustafa kemal büyük taarruzdan 2138 sene evvel fransada gerçekleşen bu savaşın nasıl yapıldığını nereden biliyordu. televizyon yok belgesel filmi diye birşey yok o dönemlerde birileri göstermese nereden bilecek bunu. şu kitap yazdı oradan okumuşlarla olmaz bu işler. nasıl yapıldığını illede görmek lazım. 1910da fransaya giderek provensdeki askeri tatbikatlara katıldığı zaman fransızlar göstermiş olmalı. yada 1920 lerin başlarında zaten ülkemizde olan fransızlar bizzat m. kemalin kuvvetlerini kontrol edip ona bu savaş taktiğini o zamanda vermiş olabilirler. her iki durumdada düşmanlarla işbirliği yapıldığı açık. neden yapılır bu işbirliği. osmanlı imparatorluğu batsın bitsin tarihe karışsın diye.
    anibalin o savaşda zafer kazanmasının en büyük sebebi ordusunda o dönemin canlı tankları sayılabilecek 40-50 kadar fil bulunmasıydı. peki 1922de mustafa kemale o savaşın taktiğini verenler yunanla yapılan savaşda kullansın diye ona tankda vermişlermiydi. asla yapmazlar böyle bişeyi. o halde bu zafer nasıl kazanıldı. zaten sonucu önceden yazıldığı için olmasın.
    m. kemal 1934te bizim gebzeye geldiğinde anibalin mezarının yerini soruyor. rivayeten bir tepeyi gösteriyorlar. ağaçlandırılıyor tepe ve onun vasiyeti üzerine uyduruk bir yere 1981de sembolik bir anıt mezar yapılıyor.

  36. .ismail Avatar
    .ismail

    m. kemalin fransada tatbikata gittiği yer pikardi. ezberden olunca ufak tefek karışıklıklar oluyor. yinede buradan verdiğimiz bilgiler yanlış anlamı çıkmaz. zaten yazdım ya herşeyi halen daha nediye uğraşıyorum onuda bilmiyorum.

Leave a reply to belgelerlegercektarih Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog at WordPress.com.